25 років легендарному Opel Astra G
- Весна 1998: абсолютно нова Astra другого покоління зустрічає своїх покупців.
- Безпека перш за все: з шасі DSA, ESP, фари H7 і повністю оцинкований кузов.
- Потужність у 2000-х: Astra OPC, Astra V8 Coupé та Astra OPC X-treme.
У 1991 році Opel представив Astra F, як наступника Opel Kadett і ознаменував початок нового розділу в історії успіху компанії в компактному класі. Модель Astra F була випущена у найбільшій кількості за всі часи Opel та стала абсолютним бестселером Бренду. Наступник, випущений у 1998 році, мав усі найкращі передумови для продовження успіху свого попередника. Opel Astra G отримав велику кількість інновацій, і також став першим автомобілем Opel з повністю оцинкованим кузовом. Новинка отримала нещодавно розроблене шасі DSA (Dynamic Safety Action), світловий потік прозорих фар Н7 став на 30% вищим. Крім того, для клієнтів був запропонований широкий спектр варіантів кузова. Саме ці фактори дали Opel Astra G всі шанси, аби стати новим бестселером.
Рюссельхайм стає Голлівудом: від розробки до виходу на ринок Astra G
Наприкінці 1990-х років команді Opel довелося докласти максимум зусиль, аби вивести Astra на новий рівень та запропонувати клієнтам щось дійсно новаторське та вражаюче. Повторення успіху попередника було найважливішим для Opel. Ось чому команда розробників вирішила шукати абсолютно нове натхнення при плануванні другого покоління Astra. Неабиякою підмогою для дизайнерів став фільм «Парк Юрського періоду», який тоді уже був касовим хітом. Astra G мало пов’язана із самими динозаврами — скоріше команда використовувала програму автоматизованого проектування під назвою ALIAS, яка спочатку була розроблена для комп’ютерних анімаційних фільмів, таких як голлівудський блокбастер. За допомогою програмного забезпечення дизайнери могли створити нову модель у віртуальному тривимірному комп’ютерному світі.
Навесні 1998 року Astra G була запущена у вигляді три- та п’ятидверних хетчбеків та універсалу — усі з дизайном, схожим на купе. Невдовзі після цього з’явилися чотиридверний седан, купе, легкий комерційний автомобіль Astravan і кабріолет — таким чином були охоплені всі найбільш популярні стилі кузова. Цілком нове друге покоління Astra вражало своїм власним дизайном, включаючи характерну для того часу трапецієподібну решітку радіатора, динамічну клиновидну передню частину з витягнутим вперед лобовим склом і подовжену лінію даху, а також високу лінію пояса та вигляд купе на трьох-дверних моделях. Ці всі деталі також вплинули і на коефіцієнт аеродинамічного опору, який став найкращим у класі та становить 0,29.
Ключові переваги другого покоління: шасі DSA, повністю оцинкований кузов і достатньо простору
Комфорт і безпека були найвищим пріоритетом під час розробки другого покоління Astra. Цей автомобіль був фактично сконструйований заново і не успадкував від свого предка Opel Astra покоління F жодного важливого вузла або деталі. Розробники повністю переосмислили ергономіку та функціональність авто, суттєво покращили його ходові якості та дизайн. Була покращена не тільки аеродинаміка, а і підвищена міцність кузова. Його жорсткість на кручення в порівнянні з кузовом старої Astra значно зросла. Відзначимо також, що в кузові нової Astra використовується близько 20 сортів сталі. І що важливо, кузов Astra G вирізнявся поліпшеною антикорозійною стійкістю, та в перше в історії Opel дав 12-річну гарантію від наскрізної корозії, що зараз вважається нормою для автомобілів Бренду.
Нещодавно розроблене шасі DSA сприяло динамічним ходовим характеристикам, а також забезпечувало максимальну стійкість у критичних ситуаціях, таких як гальмування на різних дорожніх покриттях. Німецький виробник пояснив інноваційні рішення такими словами: «Передні колеса, які мають кращу керованість завдяки шасі Opel DSA, створюють контрольований ефект сходження, протидіючи тенденції до крену за допомогою ефекту зустрічного повороту». Нове шасі також забезпечувало чудовий комфорт, маневреність водіння навіть у завантаженому стані та поєднувало все це з чудовою безпекою водіння. З 1999 року, із запровадженням ESP, безпека була ще більше посилена. Запатентована система розблокування педалей також була стандартною для кожної Astra G, захищаючи від серйозних травм стопи або ніг у разі зіткнення.
У 1998 році Astra G встановлювала стандарти у своєму сегменті відносно внутрішнього простору. Колісна база в другому поколінні була приблизно на 10 сантиметрів довша ніж у її попередника, що забезпечило більше внутрішнього простору та більше простору для голови і ніг, особливо позаду. Вражаючими були і показники об’єму багажника, адже для хетчбеку він становив 370 літрів об’єму багажника, а у кузові універсал об’єм можна було збільшити до 1.500 літрів. У той же час Astra G зробила «квантовий стрибок у якості», як підтвердила відома у той час газета Frankfurter Rundschau. Окрім низького рівня шуму та вібрації, цьому покращенню сприяли якісні матеріали інтер’єру. Однак повністю оцинкований кузов, запропонований вперше, створив краще враження якості та високого захисту.
Амбіційні версії: Astra G як OPC і купе V8
Друге покоління Astra також показало, що автомобіль може зробити набагато більше, ніж просто бездоганно виконувати свої щоденні завдання. Так з’явилася амбітна ціль — стати популярним спортсменом, тим самим привабивши особливо амбітних водіїв. Майже одночасно з презентацією Astra G, під керівництвом Фолькера Стрічека був запущений Opel Performance Center (ОРС). Першою моделлю від професіоналів стала Astra OPC 1998 року з потужністю 160 к. с. Уже через 4 роки команда інженерів OPC показала, що вони здатні досягнути набагато більше та показати ще кращі результати роботи. Так з’явилася удосконалена Astra OPC, яка може розвивати швидкість до 240 км/год. Удосконалена версія мала потужність 192 к. с. під капотом і була доступна як у тридверній версії, так і у вигляді універсалу.
Але це ще не все: починаючи з 2000 року Opel також брав участь у змаганнях German Touring Car Masters зі спеціально розробленим Astra V8 Coupé — і одразу посів друге місце в чемпіонаті з високотехнологічним гоночним автомобілем. Далі відбулася легендарна 24-годинна гонка на Нюрбургрингу. А на Женевському автосалоні 2001 року Opel представив спортивний автомобіль у вигляді концепту Astra OPC X-treme потужністю 444 к. с. , який обіцяв максимальне прискорення від 0 до 100 км/год за 3,9 секунди, і це був автомобіль, на якому можна було їздити по звичайних дорогах.
Opel Astra та Astra GSe сьогодні: неймовірне задоволення від водіння та відповідальне використання
Opel знову використовує свою спортивну спадщину з нинішньою Astra — у сучасний, орієнтований на майбутнє і, перш за все, відповідальний спосіб. Нові топові Astra GSe 2 і Astra Sports Tourer GSe 2 це потужні, динамічні та електрифіковані автомобілі, оскільки сьогодні GSe розшифровується як «Grand Sport electric». Моделі нового суб-бренду Opel пропонують усе, чого бажають спортивні, але водночас і відповідальні водії: найвищу продуктивність, спортивне шасі та електрифікований привід для водіння без викидів. Все це в поєднанні з приголомшливим дизайном.
Крім того, дані версії оснащені численними найсучаснішими технологіями, які раніше можна було зустріти лише в автомобілях сегментом вище, що робить поїздку більш безпечною та комфортною. Прикладом таких технологій є остання версія адаптивної інтелектуальної системи освітлення — Lux LED® Pixel Light із 168 світлодіодними елементами. Інтер’єр останнього покоління Astra такий же новаторський. Завдяки повністю цифровій панелі Pure Panel усі аналогові дисплеї зникають. Натомість найсучасніший інтерфейс «людина-машина» (HMI) пропонує інтуїтивно зрозумілий досвід роботи з надзвичайно широким сенсорним екраном. Розробники Opel надавали великого значення тому, щоб водій отримував всю необхідну інформацію та мав прямий доступ до всіх корисних опцій керування, але не був обтяжений зайвими даними чи функціями
Надзвичайний комфорт сидінь також характерний для Opel. Передні сидіння, розроблені власними силами, сертифіковані AGR (Aktion Gesunder Rücken eV) і завдяки своїй зразковій ергономіці роблять довгі подорожі комфортними. Водія підтримують найсучасніші системи допомоги від проекційного дисплея до системи Intelli-Drive 1.0, яка поєднує в собі багато систем допомоги водієві та круговий огляд на 360 градусів під назвою Intelli-Vision. Крім того, остання Astra демонструє чіткий дизайн: більш динамічний, ніж будь-коли раніше, з чіткими, захоплюючими лініями без зайвих елементів і з новим характерним обличчям Бренду Opel Vizor.